人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Do Something II

dosmthng.exblog.jp
ブログトップ
2008年 06月 20日

巨大にして傑物

Kareem Abdul-Jabbar

Teams: Milwaukee Bucks (1969-1975), Los Angeles Lakers (1975-1989)

Titles: 6 (1971, 1980, 1982, 1985, 1987, 1988)

Honors: 19-time All-Star, 6-time MVP (1971-72, 1974, 1976, 1977, 1980), 2-time Finals MVP (1971, 1985), Rookie of the Year (1970), Hall of Fame

The player: Like no other player, Abdul-Jabbar embodied the maestro team brilliance of Bill Russell and the individual excellence of Wilt Chamberlain. His NBA cup runneth over: six championships, a record six MVPs and a Finals MVP award ... at 38 years old!

Possessed the single most unstoppable shot in NBA history -- the sky hook -- but more than that, he was clutch, consistent and underrated in the toughness department.

He was the starting center on six championship teams and had the presence of mind to cohabitate with stars like Oscar Robertson, Magic Johnson and James Worthy.

He's the all-time leading scorer with 38,387 points; was named to the All-NBA Defensive team 11 times; and is the only modern era player to lead the league at least once in scoring, rebounding, blocked shots, minutes played, field-goal percentage and PER.


巨大にして傑物な人に会いました。Game2が始まる9時間ほど前にBostonの本屋をプラプラしていたら、彼がレジでCDと本を買ってました。しょーもない感想で申し訳ないんですが、クソおっきかったです。
こういう場面に遭遇したときの米人の反応というものが気になるところですが、俺の周囲にいて、彼の存在に気づいている人が2,3人ほど携帯電話で写真を撮ってました。30代くらいの若婦人は、5歳くらいのジュニアを使って果敢にサインを求めていました。彼はこういう事態によほど慣れているのか、取り乱すこともなく、ズボンの後ろポケットからサイン入りのカード(日本の葉書サイズ)を取り出し、声をかけることもなくジュニアに手渡していました。店員たちは、事も無げに彼のレジを済ませていましたが、ひとたび彼の姿が見えなくなるや、お互いに興奮のほどを表現し合ってました。さすが世界のスーパースター。
この間、俺は彼の後ろに並び、いかに彼が大きいかということを目に焼き付けるとともに、もし俺と彼が1on1をしたら、ほとんどのシュートはブロックされるだろうなと想像してました。逆に、彼がフックシュートを打ってきたら、タックルでもしないと阻止できないだろうなとも想像してました。ちなみに、俺の頭は彼の胸のあたりにありました。米国では身体の大きい人をよく見かけますが、彼ほど大きい人は見たことがないです。まぁ、世界中探しても数えるくらいしかいないデカさですからね。
ちなみに、彼は遠征中だったLos Angeles LakersのAssistant Coachをしています。

カリーム・アブドゥル=ジャバー, ウィキペディア
Kareem Abdul-Jabbar, Wikipedia


こちらは2008年NBA Final Game 1 @Bostonの試合前の様子。Jabber(right)とBill Russell (center)にJulius Erving (left)の3人のHall of Famers.

本屋にいたときの彼も、この写真のように、「なんだ、サインがほしいのか、お?」と言いそうな澄ました顔をしてました。

by yoichikmr | 2008-06-20 13:19 | 音楽映画スポーツお笑い


<< 夏の旅の記録      NBA Final かくもほこ... >>